Wednesday, January 28

~chinese new year break : a story~

salam alayk..
arakian maka tersebutlah..
hoh..
jap2..
malas ada aku nk guna bahser klasik nie...

ok..
emm... cuti raye cina.
9 hari aprrox. 24-1 feb.. kot..
haha...

nk dijadikan cerita.. semua org pon excited nk balik umah..cuma aku sorg je x rase cam nk balik umah sgt.. sbb bukan ape, baru je dtg. dk x smpai sbulan nk blik pulak. aku ni jnis x leh dk umah. n agak malas nk packing2 nie. (alasan agak bodoh utk x nk balik - kalau ni alasan aku laa...). 1st week dhk intec, sumer org da sibuk cari tiket balik walaupun cuti raye cine tu sbenanye lmbt lg.. pon begitu, tiket bas ke kelantan especially, bapak laju abes. baru bukak skolah 2 hari.. - indicates that.. ape? org kelantan ni ramai.. merata2.. huuuuu...

dalam org laen (esp budak2 klate) dk risau pasal tiket.. aku wat rilek je.. diorg usaha cari keta api laa.. ader tu snggup ponteng klas hari jumaat smata2 nk blik.. sbb tiket hari jumaat ade.. sbtu tu da abeh sumer..

then, smpai la masa nya.. cuti raye cine.. org laen excited nk balik.. aku dk pikir psl cuti nie.. sorg shbt, naqiu namernyer, ajak dk umah dier kt putrajaya.. sbb dier pon x blik kltn jgak.. so, bak kata pepatah melayu, bagaikan org mengantuk di cmpakkan bantal laa.. aku pon- ok!! kat umah tu x de org.. parents dier family dier sumer kt kltn.. so, aku pon jd la org bujang ngan dier.. n happen to be ader sorg lg kwn dier.. ex skoolmate dier join the club bujang..

maka hari sbtu, aku pon berlepas la ke umah dier sorg2 sbb dier da bla jumaat tu lagi..
agak best merantau nie.. mmg jenis aku kuat jln2. mula2 naek t602, pstu kt seksyen 2 tuka naek t529 utk ke stesen ktm shah alam. from there, naek la ktm komuter to bndr tasik selatan. harga: rm 3.70. rapid td singgit. so bape da? rm 4.70.. pstu naek klia transit aka erl?? dgn harga rm 5.30 trus ke putrajaya central. altogether tmbg nk pegi saner rm 10. hoh.. pstu ade kwn dier amik ngan kancil smpai umah dier kt precint 9.

day 1: agak boring n nk mati.. sbb umah tu bedebu. aku ni alergic debu.. trus je selsema.. haha..
then for dinner, aku n naqiu masak.. nasik goreng kampung. aku masak nasik, dier koyak bawang n tumis.. aku masukkn nasik dlm kuali n gaul.. dier masukkn segala rempah.. kicap, sos, garam, gula.. haha.. then.. walla!!! jadi la nasik goreng. sedap lak tue..huhu.. not bad for org bujang.. haha..

day 2: selsema got worse, bersin x benti2.. penat aku jadi.. bila penat maka lapar.. tp lapar pon, x leh nk wat pa per.. bkn byk mknn dlm umah tue.. aduuh.. nk g beli luar.. mahal.. so, thn je laa.. sbb tu la aku x leh dok umah..haha.. bila boring aku jd lapa.. plek x? then cm biasa..
masak lg.. kwn dier, hairi yg masak.. byk je resepi dier...

day 3: masak lg.. cam biasa.. pstu boring lg.. x de bnda nk buat.. intenet xde.. aku heran, boleh je diorg ni teperap dlm bilik x kuar g maner... aku nk mati da rase.. rimas tol.. stadi je la.. tgk movie..

day 4: masak, then sumer bhn mntah abih licin.. haha.. maka naqiu pon ckp.. balik shah alam rr.. malas da nk beli.. mhl.. ade keje jgak lg x setel.. nk guna tenet.. x de tenet..
aku pon follow.. naek cab.. bape agak2 harga? rm50! bapak rr..
atas kete tue.. naqiu x enti2 pk psl duit melayang cenggitu je..huhu..

then.. skang ni.. aku kt cendana la sorg2.. to be exact. kt baitul mukhtar. cc tepi cendana.. tenet aku fareez pnjam bwk balik. sdey gak sket2 rase.. dk sorg je en.. pstu tenet pon x de.. seb baek ade game n movie lg.. agak sdih gak rr.. n mnyesal sbb x blik.. aku bajet, g putrajya, g umah kazen jgak.. tp dier pon blik kltn.. huhu...

tp looking on the bright side.. ok rr.. at least aku dk sorg2 sni.. leh stadi.. kalo dk umah..
harapan rr nk sentuh buku jgak.. insyaAllah stadi ni satu usaha aku da.. maka insyaAllah akn bejaya.. amin...

1 comment:

liyana said...

fakta...
Putrajaya mmang bnyak habuk..
hak3..
lain kali bwak mask

"Lihatlah kepada apa yang dikatakan, jangan lihat kepada siapa yang berkata," - Saidina Ali k.w

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails